Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că a propus mai multor grupuri parlamentare soluţii pentru asigurarea fondurilor necesare construirii de autostrăzi. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
În viziunea fostului şef de la Transporturi, "dacă vrem să avem autostrăzi în România trebuie să luăm taurul de coarne şi să facem un proiect coerent, pe o perioadă mai lungă de timp, până în 2025, propun eu, şi singura soluţie pe care am găsit-o este realizarea unor parteneriate public-private, prin asigurarea plăţilor de disponibilitate".
Pentru a asigura sursele de finanţare necesare pentru construcţia de autostrăzi, Relu Fenechiu propune majorarea majorarea accizei la carburanţi sau noi taxe pentru transportatori.
"Am identificat două surse de finanţare, care pot aduce sume uriaşe la buget. Este vorba despre mărirea accizei la carburant cu 10 euro cenţi, ceea ce într-adevăr ar fi destul de greu de suportat pentru români, care s-au săturat de plătit taxe fără să ştie unde ajung banii lor. Aici vorbim de o redirecţionare clară, printr-o lege, a taxei pentru construcţia de autostrăzi. A doua sursă de finanţare o reprezintă taxarea bazată pe distanţa traficului greu. Este o procedură întâlnită în toate ţările europene. Va deveni curând obligatorie. Ungaria a introdus-o la 1 iulie 2013, iar aceste sume pot ajunge la peste 1 miliard de euro la început şi la 2,5 miliarde de euro în timp, pe an", a declarat Relu Fenechiu într-o intervenţie telefonică la România TV.
Când ocupa scaunul de ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu promova şi construirea unei autostrăzi care să lege Iaşiul de Târgu Mureş. Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Narcis Neagu, consideră inoportună începerea lucrărilor la această autostradă, deoarece traseul dorit de Fenechiu ar trebui s