Supersportivul R8, trecut acum un an printr-un facelift, se va înnoii complet printr-o nouă generaţie programată peste doi ani, noul bolid german urmând a utiliza platforma viitorului Lamborghini Cabrera. Urmaşul coupe-ului Audi RS5 va primi şi el un TFSI V8 nou-nouţ de 4.0 litri, cu o putere în creştere de la 450 CP la 480 CP.
În vreme ce în actualul model R8 nu primeşti răspunsul instant la fel ca într-un Porsche 911 Turbo, cei din Ingolstadt îi vor face dreptate supercarului, promiţând pe viitor o dinamică de excepţie. Sinergiile cu Lamborghini se vor traduce pe viitorul Audi R8 printr-un tratament cu CFRP (fibră de carbon ranforsată cu plastic) şi în paralel, o joacă cu aluminiul la noua arhitectură Audi Space Frame (în cazul actualului R8 Spyder cântăreşte doar 215 kg). Aşadar, vorbim de o construcţie a şasiului din aluminiu compozit, precum şi o cuşcă şi panouri din fibră de carbon, ceea ce va cântări decisiv la obiectivul de atins, care este o masă aflată la graniţa a doar 1.500 kg.
În timp ce actualul R8 în versiunea V10 Plus pune la dispoziţie după faceliftul recent 550 CP, noul motor simplu aspirat de 5.2 litri cu injecţie directă va oferi cu 30 CP mai mult, în vreme ce cuplul va sări de 560 Nm. Pe geamănul Lamborghini Cabrera (înlocuitorul lui Gallardo), arhitectura V10 va dezvolta 600 CP şi 575 Nm. Prin urmare, actualul înscris în fişa tehnică al R8-ului V10 Plus (3,8 secunde pe un demaraj 0-100 km/h) nu va mai fi valabil, timpii urmând a scădea la pragul de 3,3 secunde.
Actualul sistem Quattro de pe R8 manageriază tracţiunea pe punţi în raport de 43% / 57% faţă/spate, însă noua soluţie integrală promite tone de aderenţă.
După 2016 va sosi şi a doua generaţie a coupe-ului Audi RS5. Noutăţile constau în transplantarea noii unităţi V8 bi-turbo 4.0 TFSI, cu o putere degonflată la 480 CP comparativ cu ce oferă RS6 şi RS7. Spectrul de pute