Pentru prima data in ultimii cinci ani, se asteapta ca industria de media si divertismentsa inregistreze in 2013 o evolutie mai buna, peste indicii bursieri, se arata in noul raport EY - „Spotlight on Profitable Growth: Media and Entertainment”. Segmentul operatorilor de cablu este cel mai profitabil din industrie.
Veniturile globale inregistrate si EBITDA in dolari au continuat sa creasca in mod constant pentru companiile din sectorul de media si divertisment, in timp ce multe alte industrii continua sa se confrunte cu mari greutati in aceasta perioada economica dificila.
Raportul ofera o comparatie intre performantele intregii industrii de media si divertisment raportate la principalii indici bursieri, precum si un clasament cu primele 10 segmente din industrie conform profitabilitatii si ratei de crestere a profitabilitatii.
Se estimeaza ca industria de media si divertisment va depasi in 2013 principalii indici bursieri ai industriei. Conform calculelor realizate de EY, e de asteptat ca 10 segmente aleindustriei sa inregistreze o marja de profit de 26% in 2013. Prin comparatie, conform indicelui S&P 500, marja EBITDA a companiilor care fac parte din indice va fi de 24%, conform indicelui FTSE 100 - de 23%, conform indicelui CAC 40- de 18%, conform indicelui DAX 30 - de 16% si conform indicelui Nikkei- de 12%.
”Companiile de media si divertisment isi mentin si isi dezvolta afacerile, in primul rand, crescandu-si venituriledin digital si reducandu-si treptat activitatile din media traditionale, in corelatie cu cerintele pietei", a declarat Elena Badea, director de marketing la EY Romania.
In pietele emergente, cresterile din publicitate, precum si cresterea veniturilor si a consumului media au contribuitla o crestere constanta acifrei de afaceri,in timp ce, in cazul pietelor mature,consumatorii au continuat