Cea mai mare parte a utilizatorilor de internet care au făcut cumpărturi online au ales magazinele româneşti, iar cea mai utilizată metodă de plată pentru produsele comandate online este cea în numerar cu plata ramburs, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center. Sursa: Libertatea
În rândul utilizatorilor de internet din mediul urban, ponderea celor care au făcut cumpărături online este de 86,2%. Dintre aceştia, peste 80% au ales produse oferite de retailerii online din ţară. Peste 18% au făcut achiziţii atât din ţară, cât şi din străinătate, iar 1,2% au optat exclusiv pentru produse puse în vânzare de magazine online din străinătate.
În ceea ce priveşte internauţii care nu au făcut încă achiziţii online, aceştia sunt persoane cu vârsta de peste 49 de ani şi care au un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 de lei.
Dintre cei care achiziţionează produse din mediul online ,13,9% obişnuiesc să facă cumpărături cel puţin o dată pe lună, 30,3% cel puţin o dată la 3 luni, 20,6% cel puţin o dată la 6 luni, iar 23,6% cumpără la o perioadă mai mare de o jumătate de an. Mai mult decât atât,35,8% dintre cumpărătorii din mediul online au achiziţionat diverse produse chiar în ultima lună.
În topul cumpărăturilor online se află produsele IT (44,3%), urmate de produsele electronice (41,5%), articolele vestimentare (35,4%)şi cărţile, CD-urile sau DVD–urile (34,6%). Biletele la concerte, mobilierul sau articolele şi decoraţiunile pentru casă, produsele alimentare, băuturile alcoolice sunt printre cele mai puţin populare cumpărături online.