Toyota a revenit în trimestrul al treilea pe prima poziţie în topul celor mai mari producători auto la nivel mondial după vânzări, devansând General Motors, datorită măsurilor de stimulare a economiei adoptate de guvernul japonez, care au generat un spor de competitivitate pentru exportatori.
Toyota Motor Corp. a vândut în trimestrul al treilea 2,5 milioane de autovehicule, în urcare cu 2,8% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, potrivit datelor prezentate luni de cea mai mare companie japoneză, preluate de Bloomberg.
General Motors a anunţat pentru aceeaşi perioadă vânzări în urcare cu 5,5%, la 2,4 milioane autovehicule. Locul al treilea revine grupului german Volkswagen, cu 2,33 milioane unităţi. Astfel, Toyota şi GM au făcut din nou schimb de locuri, după ce grupul american a preluat prima poziţie în trimestrul al doilea.
Toyota a fost însă cel mai mare producător auto la nivel mondial în primele nouă luni ale anului, cu 7,41 milioane autovehicule vândute, faţă de 7,25 milioane în cazul GM, respectiv 7,03 milioane la Volkswagen, potrivit datelor prezentate de cele trei companii.
Analiştii anticipează că Toyota va înregistra în acest an un profit record. În trimestrul al treilea, profitul grupului japonez a urcat cu 72%, la 4,6 miliarde de dolari, de trei ori mai mult faţă de rezultatul GM şi cu 70% peste câştigurile Volkswagen, potrivit estimărilor analiştilor contactaţi de Bloomberg.
Succesele recente ale Toyota reflectă impactul politicii economice a guvernului condus de premierul Shinzo Abe, care a introdus, în parteneriat cu banca centrală, măsuri agresive de consolidare a competitivităţii exporturilor industriei japoneze. Yenul s-a depreciat puternic în urma acestor măsuri, economia creşte din nou după cinci ani consecutivi de recesiune, iar inflaţia este în urcare după 15 ani de deflaţie.
Încr