La marcarea a 40 de ani de prezenţă neîntreruptă pe piaţa europeană, Mitshubishi a început comercializarea versiunii hibride a SUV-ului Outlander PHEV pe Bătrânul Continent încă din luna octombrie, primele bucăţi fiind dedicate pieţei din Olanda.
La baza sistemului hibrid oferit pe modelul Outlander PHEV stau două motoare electrice cu un aport de 82 CP ( 60 kW) şi un cuplu motor de 195 Nm pe fiecare punte, simulând astfel un sistem de tracţiune integrală 4WD. În completarea acestuia mai există sub capotă un agregat în patru cilindri pe benzină 2.0 MiVEC care livrează dintr-o cilindree de 2.000 cmc aproximativ 95 CP. Degonflarea puterii acestui agregat de la 150 CP şi un cuplu motor de 195 Nm cât dispune versiunea cu propulsie clasică a lui Outlander 3 se explică prin faptul că, în mare parte, rolul motorului termic este de a fi generator de electricitate pentru cele două motoare electrice.
Asemenea Opel Ampera/ Chevrolet Volt, în modul Series Hybrid, Mitsubishi Outlander PHEV utlizează motorul pe benzină la turaţii reduse pentru a încărca bateriile Li-Ion de 12 kWh ce alimentează propulsoarele electrice la o tensiune de 300V.
A doua posibilitate este una ce permite rularea 4x4 în modul exclusiv electric, punând în coabitare doar cele două motoare electrice.
Cel de-al treilea mod al sistemului hibrid propus pe SUV-ul Outlander 3 este Parallel Hybrid Mode, caz în care motorul termic în 4 cilindri de 2,0 litri funcţionează în tandem cu cele două motoare electrice de 60 kW, punând efectiv umărul la punerea în mişcare a maşinii, în principal atunci când energia din acumulatori este scăzută.
Cu un plin de electricitate, Outlander PHEV parcurge pe baterii o distanţă de 52 km în cel mai curat şi silenţios mod cu putinţă. Prin intervenţia motorului pe benzină, autonomia acestuia se extinde la peste 820 km. Încărcarea completă a acumulatorilor se poate