Ministrul Ramona Mănescu s-a prezentat luni, în Plenul Camerei Deputaţilor, pentru a răspunde întrebărilor legate de privatizarea CFR Marfă. După aproape trei ore de dezbateri, se desprind câteva concluzii relevante. Mănescu nu consideră că privatizarea anulată la începutul lunii a fost un eşec pentru ministerul pe care îl conduce. Cât priveşte viitorul acestei companii, deocamdată oficialul vorbeşte doar la modul general şi dă asigurări că va acţiona în interesul naţional.
“Guvernul va continua procesul de privatizare, luând măsurile necesare de viabilizare a companiei, inclusiv măsuri ce vizează reorganizarea şi restructurarea acesteia.
Au fost elaborate un memorandum care cuprinde activităţile necesare a fi parcurse şi o propunere de calendar în vederea asigurării unei perioade optime pentru promovareacătre investitori, realizarea de către potenţialii cumpărători a propriilor expertize şi audituri, întocmirea ofertelor preliminare”, a declarat Ramona Mănescu.
Ce s-a întâmplat concet, până în prezent? “S-a înfiinţat un grup de lucru care are ca responsabilitate delimitarea cadrului în care se va desfăşura noul proces de privatizare”, spune ministrul. Interesantă este componenţa acestui grup de lucru. Pe lângă angajaţi ai Ministerului Transporturilor şi ai Consiliului Concurenţei, din acest for de decizie vor face parte reprezentanţi ai FMI, Comisiei Europene, Băncii Mondiale precum şi reprezentanţi ai Cancelariei primului ministru. Toţi aceştia vor avea ca misiune să se asigure că vor fi îndeplinite toate procedurile legale în vederea privatizării CFR Marfă.
Cu ce preţ va fi vândută compania feroviară
La licitaţia din vară, preţul minim stabilit pentru vânzarea pachetului majoritar de acţiuni, de 51%, a fost de 180 milioane de euro. Câştigătorul licitaţiei a fost desemnat Grupul Feroviar Român, care a oferit 202 milioane de euro. Vânza