Să uităm de Brooklyn şi să facem loc pentru Bucureşti, sună îndemnul lansat de publicaţia britanică The Telegraph în cadrul unui amplu material în care precizează că unele dintre cele mai bune magazine de modă din lume pot fi găsite în oraşe din estul Europei, de la Bucureşti, la Riga şi Varşovia.
Cât de importantă este geografia în domeniul modei? Aceasta este întrebarea pe care şi-o pune publicaţia The Telegraph, amintind despre pleiada de cumpărători dar şi de editori şi de bloggeri care se adună de obicei la New York, Milano, Londra şi Paris, oraşe asimilate drept capitalele internaţionale ale modei, scrie Agerpres.
Ce se întâmplă însă cu celelalte ţări? Se poate vorbi de un nou val al modei? Ţările est-europene au vreo şansă pentru a se impune pe această piaţă fashion? José Neves, fondator al site-ului de cumpărături online Farfetch este convins că da. Neves, fondator al mărcii de încălţăminte Swear şi al butique-ului londonez B-Store, a pus ochii pe ţările est-europene.
"Ştiam de mai multă vreme de existenţa unor magazine româneşti, poloneze sau ruseşti foarte cool. Fie şi doar dacă ne luăm după modul în care se îmbracă proprietarii acestor magazine; după conversaţiile pe care le poartă, mărcile pe care le-au achiziţionat şi modul în care şi-au modificat achiziţiile. Aceşti oameni ştiu despre ce este vorba în lumea modei şi din acest motiv am simţit nevoia să ne trimitem reprezentanţii la ei", a declarat el.
Farfetch adună cele mai importante magazine ale designerilor independenţi din întreaga lume într-un singur site. În prezent, prin acest site pot fi accesate 250 de magazine de modă din 17 ţări, iar oraşele cele mai nou descoperite sunt Bucureşti, Riga şi Varşovia.
Conform unui raport Euro Clothing realizat de Verdict Research şi publicat în revista de modă Drapers, piaţa europeană a modei urmează să crească cu 9,3% în urm