Să munceşti la domiciliu poate fi o adevărată plăcere: programul este flexibil, scapi de stres şi nu mai pierzi timp în trafic. Însă, înainte de a face acest pas, trebuie să te informezi bine asupra sarcinilor de serviciu. Şi să ai grijă cum îţi gestionezi timpul! Specialiştii în resurse umane de la eJobs.ro îţi oferă câteva sfaturi care te vor ajuta să faci faţă job-ului tău de acasă.
- Chiar dacă nu eşti supravegheat(ă) permanent de ochii şefului, munca ta trebuie realizată într-un anumit interval de timp. Ca să reuşeşti, trebuie să te autodisciplinezi. Altfel, poţi fi tentat(ă) să-ţi suni prietenii, să te uiţi la televizor sau să faci orice altceva, şi să amâni treaba pe a doua zi.
- Înainte să iei decizia de a lucra de acasă, pune-ţi următoarele întrebări: “Sunt suficient de motivat(ă) pentru a lucra singur(ă)? Ştiu de cât timp am nevoie pentru fiecare sarcină în parte? Mă pot descurca singur(ă) în situaţii-limită, de exemplu, dacă se defectează calculatorul?”. Organizează-ţi spaţiul de lucru
- Un mediu de lucru bine organizat te ajută să fii eficient(ă). Instalează-ţi biroul în camera în care ţi-ar plăcea să munceşti. Dacă lucrezi cu hârtii şi dosare, găseşte un loc şi pentru acestea: o etajeră sau un corp de bibliotecă în apropierea biroului.
- Dacă în locuinţă mai sunt prezenţi şi alţi membri ai familiei, trebuie să le explici că nu poţi fi disponibil( ă) tot timpul, chiar dacă te afli acasă. Pregăteşte-te să munceşti mai mult
- Lucrul de acasă are multe avantaje, dar deseori trebuie să lucrezi mai mult. Chiar dacă îţi termini mai repede îndatoririle, trebuie să ţii cont şi de aspectele legate de relaţionare. Faptul că biroul tău e acasă nu înseamnă că nu te deplasezi periodic pentru a ţine legătura cu clienţii sau ca să trimiţi e-mail-uri şi să dai telefoane colegilor, pentru a fi la curent cu noutăţile din companie. Cele mai potrivit