Agricola Bacău a înregistrat în primele nouă luni ale anului o creştere de 13% la vânzările de carne de pui, comparativ cu perioada similară a anului trecut, iar volumele de carne comercializate sunt cu 7% mai mari decât în 2012. Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola (în care sunt integrate lanţul de producţie al cărnii de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic) a înregistrat după primele trei trimestre ale anului o creştere a cifrei de afaceri cu 5%, ajungând în prezent la circa 280,8 mil. lei. "La carnea de pui continuăm să creştem, însă am diminuat ritmul de creştere al ultimilor ani şi ne orientăm mai mult spre profitabilitate. Am ajuns la 30 septembrie la 26.309 tone vândute, faţă de 24.486 tone în perioada similară a anului trecut. Preţul mediu al perioadei este cu 5% mai mare faţă de anul trecut, însă majorarea vine din mixul de produse cu valoare adăugată mai mare, cum ar fi produsele tranşate şi cele dezosate. Urmăm în continuare o strategie de creştere, încurajaţi fiind de faptul că în ultimii cinci ani, de criză, am dublat vânzările la carnea de pasăre, ceea ce ne îndreptăţeşte să continuăm în a ne fixa obiective îndrăzneţe. Însă acordăm o atenţie mai mare profitabilităţii, fără de care nicio afacere nu-şi are rostul", a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.
În primele 9 luni ale anului 2013, compania a exportat carne de pasăre cu aproximativ 30% mai puţin decât anul trecut (circa 12% din producţia de carne) deoarece s-a concentrat mai mult pe piaţa internă, în special în zona retailului tradiţional, unde livrăm astăzi 34% din producţia de carne, faţă de 22% anul trecut. Vânzările cumulate la categoria preparatelor din carne (mezelurilor) realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, au crescut, în primele 9 luni ale acestui an, cu 6% faţă de a