Angajaţii Serviciului Român de Informaţii (SRI) responsabili de verificarea adresei de e-mail pentru relaţiile cu publicul pot spune că le-au văzut pe toate. Unele dintre solicitările pe care aceştia le primesc depăşesc orice imaginaţie.
Anul trecut, pe adresa relatii@sri.ro au fost primite peste 4.500 de e-mailuri, potrivit unui document postat pe site-ul instituţiei care se ocupă, printre altele, de protejarea secretelor de stat şi de combaterea terorismului. Pe lângă reclamaţii la adresa unor cadre ale SRI şi cereri de primire în audienţă, cetăţenii au avut şi dorinţe năstruşnice. Mai precis, pentru unii români, SRI nu este, se pare, doar un serviciu de siguranţă naţională, ci şi o casă de binefacere. Aşa se face că, anul trecut, SRI a primit petiţii de la cetăţeni care le cereau ajutoare umanitare sau asistenţă pentru lucrarea de licenţă ori de doctorat. Alţi români au cerut sprijinul Serviciului Român de Informaţii pentru reîntregirea familiilor (probabil să le găsească rudele "rătăcite" prin străinătate), dar şi pentru recuperarea anumitor bunuri.
Sava: Aceste petiţii nu fac obiectul activităţii noastre
Purtătorul de cuvânt al SRI, Sorin Sava, ne-a explicat că o parte din cererile primite nu au putut fi onorate din motive obiective: "Sunt petiţii care nu fac obiectul activităţii noastre şi, din păcate, nu i-am putut ajuta pe cei care ne-au scris".
Asaltaţi de oferte promoţionale
Pentru unele companii, SRI pare a fi cumpărătorul ideal. Drept urmare, pe aceeaşi adresă de e-mail pentru relaţiile cu publicul, instituţia a primit, anul trecut, şi reclame comerciale sau oferte de produse şi servicii. Ofertele promoţionale nu au lipsit însă nici în anii anteriori.
20.340 de petiţii a primit, în total, Serviciul Român de Informaţii în anul 2012.
Angajaţii Serviciului R