Pentru prima dată în ultimii cinci ani, se aşteaptă ca industria de media şi divertisment să înregistreze în 2013 o evoluţie mai bună, peste indicii bursieri, se arată în noul raport EY: Spotlight on Profitable Growth: Media and Entertainment.
Veniturile globale înregistrate şi EBITDA în USD au continuat să crească în mod constant pentru companiile din sectorul de media şi divertisment, în timp ce multe alte industrii continuă să se confrunte cu mari greutăţi în această perioadă economică dificilă.
Raportul oferă o comparaţie între performanţele întregii industrii de media şi divertisment raportate la principalii indici bursieri, precum şi un clasament cu primele 10 segmente din industrie conform profitabilităţii şi ratei de creştere a profitabilităţii.
Se estimează că industria de media şi divertisment va depăşi în 2013 principalii indici bursieri ai industriei (figura 1). Conform calculelor realizate de EY, e de aşteptat ca 10 segmente ale industriei să înregistreze o marjă de profit de 26% în 2013. Prin comparaţie, conform indicelui S&P 500, marja EBITDA a companiilor care fac parte din indice va fi de 24%, conform indicelui FTSE 100 - de 23 %, conform indicelui CAC 40 - de 18%, conform indicelui DAX 30 - de 16% şi conform indicelui Nikkei - de 12%.
”Companiile de media şi divertisment îşi menţin şi îşi dezvoltă afacerile, în primul rând, crescându-şi veniturile din digital şi reducându-şi treptat activităţile din media tradiţionale, în corelaţie cu cerinţele pieţei ", a declarat Elena Badea, Director de Marketing la EY România.
În pieţele emergente, creşterile din publicitate, precum şi creşterea veniturilor şi a consumului media au contribuit la o creştere constantă a cifrei de afaceri, în timp ce, în cazul pieţelor mature, consumatorii au continuat să migreze către digital.
Conform clasamentului privind profitabilitat