Pe fondul pieţei europene în scădere, americanii de la Ford au decis ca producţia uzinei de la Craiova să fie oprită şi în noiembrie, pentru 13 zile în cazul maşinilor şi 8 zile în cazul motoarelor.
Pe fondul pieţei europene în scădere, americanii de la Ford au decis ca producţia uzinei de la Craiova să fie oprită şi în noiembrie, pentru 13 zile în cazul maşinilor şi 8 zile în cazul motoarelor.
„Ca răspuns la situaţia precară a pieţei europene, Ford România continuă să-şi ajusteze volumele de producţie la uzina de la Craiova în luna noiembrie. Suspendarea timp de 8 zile a producţiei de motoare este cauzată de cererea redusă de vehicule şi se suprapune cu perioada de suspendare a producţiei de vehicule”, au spus oficialii Ford. Compania a mai oprit producţia de maşini pentru 7 zile în septembrie şi 13 zile în octombrie. În total, în trimestrul patru al acestui an este oprită producţia pentru 26 de zile, iar cel mai probabil o oprire similară va avea loc şi în decembrie, în condiţiile în care oricum în ultima lună din an producţia este influenţată de sărbătorile de iarnă. În total, Ford va opri producţia pentru 33 de zile lucrătoare, adică pentru aproape şapte săptămâni.
Conform Contractului Colectiv de Muncă în timpul zilelor de întrerupere a producţiei, angajaţii se vor afla în şomaj tehnic, aceştia fiind plătiţi cu 80% din salariul de bază. Având în vedere salariul mediu de circa 2.000 de lei din uzina de vehicule, acesta se va micşora la aproape 1.700 de lei. În căzul opririi producţiei de maşini sunt afectaţi direct cei 2.500 de salariaţi din uzina auto, în timp ce în cazul opririi producţiei de motoare sunt afectaţi cei aproape 1.400 din uzina motoare.
„Ford România va continua să îşi alinieze producţia la cererea efectivă a pieţei şi datorită flexibilităţii sistemelor de lucru putem reacţiona în timp real la schimbările pi