Companiile Samsung Electronics şi Apple s-au menţinut pe primele două poziţii după vânzările de smartphone-uri în trimestrul al treilea. În acest timp, producătorul chinez Huawei a depăşit LG, urcând pe locul al treilea, potrivit datelor firmei de cercetare Strategy Analytics.
Samsung a vândut în trimestrul al treilea 88,4 milioane de smartphone-uri, în urcare cu 55% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut. Cota de piaţă a companiei sud-coreene a crescut de la 32,9% la 35,2%.
Totodată, vânzările Apple au crescut cu 25,6%, la 33,8 milioane de telefoane, iar cota de piaţă a grupului american a coborât de la 15,6% la 13,4%, estimează Strategy Analytics.
Din China, Huawei a urcat pe locul al treila, cu 12,7 milioane de smartphone-uri livrate în trimestrul al treilea, în creştere cu 67%. Cota de piaţă a producătorului chinez a avansat de la 4,4% la 5,1%.
Locul al patrulea revine companiei sud-coreene LG, cu vânzări de 12 milioane de smartphone-uri, în urcare cu 71%, în timp ce cota de piaţă a crescut de la 4,1% la 4,8%.
Top 5 este închis de producătorul chinez Lenovo, care a vândut 10,8 milioane de terminale în perioada analizată, în urcare cu 68%, şi a avut o cotă de piaţă de 4,3%, faţă de 3,7% cu 12 luni în urmă.
Piaţa smartphone-urilor s-a extins în trimestrul al treilea cu 45%, de la 172,8 milioane la 251,4 milioane unităţi livrate, datorită cererii solide pentru servicii LTE/4G în ţările dezvoltate şi creşterii rapide a vânzărilor pe pieţele emergente, notează compania de cercetare. Apple – scade cota de piață, scade și profitul
Profitul Apple a scăzut cu 8,6% în trimestrul al patrulea fiscal, încheiat în septembrie, la 7,51 miliarde de dolari, înregistrând al treilea declin consecutiv. În acest timp veniturile au urcat cu 4,2%, la 37,5 miliarde de dolari, susţinute de vânzările noilor modele iPhone