Modelul Forte de la Kia este un coupe compact elegant în patru portiere ce preia alura unui Benz CLA, iar curând, pe baza acestui sedan, va fi oferită şi o versiune în două portiere ce poartă denumirea suplimentară Koup.
Kia Forte Koup are măsuri de clasă compactă: 4.529 mm lungime, 1.782 mm lăţime şi 1.409 mm înălţime. Modelul coreean cu un design independent de Cee’d şi coupe-ul Pro Cee’d (4,31 metri lungime, 1,43 m înălţime şi 2,65 m ampatament) îl va avea ca rival în Statele Unite şi Japonia pe Honda Civic Si Coupe 2014, bolid anunţat pentru evenimentul SEMA Las Vegas.
Ca diferenţe faţă de modelele Kia europene se remarcă capota în V şi grila “tiger nose” mult îngustată, care îşi pierde parţial expresivitatea de pe Cee’d, neajuns compensat în parte printr-un alt artificiu de efect: un decupaj în spoiler ce constă într-o fantă trapezoidală amplu dimensionată având colţurile rotunjite, în genul lui Yaris Hybrid-R. Versiunea Kia Forte Koup SX stă pe jante de 18 ţoli, spre deosebire de versiunea de bază EX ale cărei mărimi de “încălţări” se limitează la 16”.
Sub capotă, noul Forte Koup 2014 renunţă la cilindreea de 2.400 cmc şi 175 CP a vechiului model în favoarea uneia reduse cu 400 cmc. Puterea agregatului de 2.0 litri cu injecţie directă de benzină este identică cu a vechii arhitecturi, ba chiar şi cuplul motor nu înregistrează vreun handicap în acest sens.
În compania acestui propulsor, Kia Forte Koup suportă acceleraţii laterale de 0,85 G, sprintează 0-100 km/h în 6,8 secunde şi 0-160 km/h în 15,1 secunde. Prin comparaţie, coupe-ul Honda Civic ce utilizează tot un 4 cilindri, dar la o cilindree superioară de 2.4 litri simplu aspirată (204 CP la 7.000 rpm şi 230 Nm la 4.400 rpm), se descurcă pe prima sută în 6,1 secunde şi acoperă gradaţia de 160 km/h cu start de pe loc în 14,6 secunde.
GTI-ul din Wolfsburg cu unitatea 2.0 TSI Performance