Trei furturi au fost reclamate, în ultima perioadă, de către deţinători de cutii de valori la bănci. Anchetatorii n-au găsit niciun făptaş şi cred că “păgubiţii” ascund, de fapt, alte nereguli. Băncile nu ţin evidenţa bunurilor.
UPDATE. În urmă cu doar câteva minute, un piteștean a sunat la 112 pentru a reclama că i-au dispărut peste 200.000 de euro din cutia de valori. El reclamă dispariția de la aceeași bancă ca și a afaceristul Eugen Florea, care a sesizat, vineri, un furt de circa 500.000 de lei.
Ieri, după dezvăluirile EVZ, alți doi oameni spun că și-au verificat cutiile de valori și au constatat că le lipsesc sume mari de bani. Ei au reclamat la Poliție că le-au dispărut 400.000 și, respectiv, 130.000 de euro.
Banca vizată de cele cinci reclamații, BCR, a transmis, la solicitarea Mediafax, că unitatea colaborează cu Poliţia şi a pus la dispoziţia anchetatorilor toate probele materiale şi înregistrările electronice „pentru stabilirea adevărului”.
„Configuratia sistemului de securitate face imposibil accesul neautorizat şi neînregistrat în camera de tezaur a casetelor de valori. Conform procedurii, casetele de valori pot fi deschise numai cu cheile unice de acces aflate în posesia clienţilor, după acţionarea, în prealabil, a unei alte chei unice aflate în posesia băncii. Conform aceleiaşi proceduri, clienţii nu sunt însoţiţi de personalul băncii în momentul deschiderii efective a casetelor de valori, astfel încât funcţionării bancii nu pot observa în niciun fel contţnutul casetelor de valori ale clienţilor“, adaugă reprezentanţii BCR.
“Aşteptăm finalizarea anchetei, fără a exclude în acest moment nicio ipoteză în ceea ce priveşte veridicitatea faptelor reclamate”, afirmă reprezentanţii BCR.
Potrivit acestora, BCR oferă serviciul de închiriere a casetelor de valori fără a solicita clienţilor declararea conţinutului acestora