Scandalul legat de managementul privat la Tarom a luat amploare, iar in aceasta saptamana se va lua decizia daca mandatul belgianului Christian Heinzmann va reveni la durata de patru ani. Insa Guvernul trebuie sa rezolve adevaratele probleme ale companiei de stat, considera deputatul PDL Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor.
El a precizat pentru Ziare.com ca managementul privat a fost de la inceput pentru guvernarea USL o povara de care incearca sa scape, "un fel de dragoste cu de-a sila".
"Ordonanta 109 care impunea managementul privat a fost adoptata de PDL la sfarsitul lui 2011. Cand am plecat de la guvernare, atat Ministerul Transporturilor, cat si Ministerul Economiei aveau declansate deja procedurile de selectie", a amintit politicianul.
Primii manageri privati au fost la Tarom si CFR SA, insa ulterior, Guvernul USL a numit in fruntea celorlalte companii sefi preferentiali, pentru "a satisface clientela de partid", a sustinut Alexandru Nazare.
Epopeea "manager privat la companii de stat", un esec din cauza intereselor politice?
"Noi am sanctionat printr-o motiune simpla acest comportament si am cerut USL sa reia procedurile de selectie pentru toate aceste companii, insa dupa cum vedem, preocuparea coalitiei de la guvernare este sa ii elimine pe toti cei care nu se incadreaza in tipologia 'militantului USL-ist'. Domnul Heinzmann este doar ultima victima a acestei politici de cadre, dupa managerul privat de la CFR SA, presedintii Consiliilor de Administratie de la CFR SA si CFR Marfa. Sper doar ca doamna ministru Manescu nu va incerca sa se spele pe maini de aceasta situatie, iar Ministerul, in calitate de actionar majoritar, va sustine mentinerea domnului Heinzmann", a adaugat fostul ministru al Transporturilor.
PDL depune motiune simpla pe tema managementului privat din companii