● Din 80 de plângeri primite lunar de Protecţia Consumatorului, 30 sunt la adresa băncilor
Băncile sunt, în continuare, cea mai mare problemă a buzoienilor, atunci când vine vorba despre reclamaţii formulate la Protecţia Consumatorului. Aşa se face că împrumuturile bancare i-au adus pe mulţi dintre buzoieni la disperare. Asta, pentru că odată cu acordarea creditelor, băncile au făcut orice să jecmănească oamenii, impunându-le tot felul de clauze contractuale.
Acestea prevăd o serie de comisioane de care ei habar nu aveau şi care au dus la majorarea sumelor pe care le au de rambursat. Mai mult, unele bănci nu-şi respectă obligaţiile stipulate în contracte, acest lucru defavorizându-i pe împrumutaţi. Sătui de bătaia de joc continuă la care sunt supuşi, buzoienii şi-au căutat dreptatea la autorităţi care au demarat o serie de verificări în acest sens.
Comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Buzău, Nicuşor Dinulescu, spune că reclamaţiile la adresa băncilor ocupă primul loc în topul plângerilor formulate de buzoieni. Mai exact, din circa 80 de reclamaţii înregistrate lunar de Protecţia Consumatorului, 30 vizează băncile.
„IFN-urile şi băncile sunt de departe ţinta celor mai multe dintre reclamaţiile pe care le primim de la buzoieni. Lunar, avem circa 30 de astfel de plângeri pe care trebuie să le soluţionăm şi care vizează, în cele mai multe situaţii, clauzele abuzive. Pe locul al doilea se situează plângerile la adresa companiilor de telefonie mobilă, însă într-un număr mult mai mic comparativ cu instituţiile bancare”, ne-a spus comisarul Nicuşor Dinulescu. În acelaşi timp, Protecţia Consumatorilor a înaintat instanţei de judecată procese verbale de constatare a încălcării prevederilor legale pentru a fi stabilit caracterul abuziv al unor clauze considerate de consumatori ca fiind abuzive. Nemulţumiţ