Afaceri de peste 100 de milioane de euro, 32 de magazine la nivel național și investiții totale de peste 76 de milioane de euro. Așa se rezumă businessul lui Dan Șucu, afacere care intră într-o nouă etapă de dezvoltare
De 20 de ani face ce știe mai bine, mai exact, mobilează casele românilor, iar compania pe care a fondat-o în urmă cu două decenii, Mobexpert, continuă să fie liderul pieței. Semn evident că Dan Șucu a ținut pasul cu moda, dar mai ales cu preferințele românilor în materie de „home design“.
Discret, limitat la afacerile cu mobilă, Șucu este unul dintre primii antreprenori ai României postdecembriste și unul dintre puținii care și-au clădit businessul de la zero și fără contracte cu statul. Privind în urmă, nu poate spune că se făceau mai ușor afacerile la începutul anilor ’90. „Atunci se pierdea mult timp cu chestiuni administrative. Nu era competiția din zilele astea, dar erau o mie de piedici mici ce trebuiau rezolvate. Îmi amintesc că stăteai cu un produs în vamă și trei-cinci zile“, povestește Dan Șucu pentru Capital. Puțini știu că businessul Mobexpert a fost demarat cu o investiție de 50.000 de dolari, bani obținuți din vânzarea unui apartament din București. „Să mai spun că 300 de dolari primiți de la cumpărător s-au dovedit a fi falși?“, se amuză Dan Șucu, menționând că, inițial, se pregătea să mobileze doar birourile companiilor. Calculul actualului milionar era simplu: câțiva angajați și un profit de câteva mii de dolari, suficient cât să asigure familiei un trai decent. „În primul an, cifra de afaceri a fost îndeplinită, iar în decembrie – la închidere de bilanț – vindeam de cinci ori mai mult decât ne-am plănuit“, spune antreprenorul. „În anul 1994 am avut un profit declarat de un milion de mărci germane“, completează acesta. Iar rezultatele bune de atunci nu au fost întâmplătoare și nici nu au echivalat cu „norocul începăto