Noile condiţii legale pun în cârca edililor din judeţul Constanţa şi mai multe responsabilităţi privind completarea şi centralizarea dosarelor primite de la beneficiari, pentru iarna aceasta
O legislaţie care lasă loc interpretărilor, birocraţie şi mai multă, cu un personal şi aşa redus în primării, oameni puşi pe drumuri, sunt primele nemulţumiri transmise, ieri, de către unii edili cu privire la noile condiţii de acordare a ajutoarelor de încălzire. În Sala „Remus Opreanu“ a Prefecturii Judeţului Constanţa au fost invitaţi reprezentanţii administraţiilor locale din întreg judeţul, unde le-au fost prezentate noutăţile legislative pentru sezonul rece care se apropie. La întrunirea care a fost coordonată de către subprefectul Selamet Iucsel, au participat reprezentanţi ai Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Constanţa, inclusiv directorul executiv, Marin Ţopai, dar şi ai Direcţiei Judeţene pentru Agricultură Constanţa, care le-au expus celor prezenţi noutăţile legislative privind acordarea ajutoarelor de încălzire şi au răspuns întrebărilor.
În sarcina primăriilor intră centralizarea tuturor dosarelor şi transmiterea până pe 5 decembrie, către A.J.P.I.S. Constanţa. Ce venituri se iau în calcul, care este lista bunurilor care îi exclud pe beneficiari de la acordarea ajutoarelor de încălzire, mai nou anul acesta şi pentru energie electrică, cum se fac anchetele sociale, cum se acordă banii, cum se recuperează de la cei care au declarat eronat veniturile şi ce sancţiuni se aplică sunt doar câteva dintre multele informaţii pe care reprezentanţii primăriilor trebuie să le înţeleagă şi să le aplice. „Modificările făcute de organele legislative generează anomalii şi o grămadă de birocraţie, care trebuie rezolvate de funcţionarii primăriilor, şi aşa puţini. Noi sperăm să reuşim să îi ajutăm pe oameni“, a declarat primarul comunei Siliştea, Mihai