Guvernul ar trebui să aloce un buget semnificativ construirii unei strategii de branding de ţară canalizată pe partea de business, în loc să îşi concentreze atenţia asupra aspectelor care le-ar putea aduce mai mulţi oameni la vot anul viitor.
„România are o strategie bună de branding pentru turism în străinătate, dar nu şi pentru afaceri. Pentru a atrage investitori, România are nevoie de o agenţie de promovare de tipul celor din Elveţia, un fel de «one stop shop», unde investitorii pot găsi într-un singur loc informaţii despre cum poţi deschide un business în România. În prezent, un străin care vine să investească în România se descurcă cum poate, ştie pe cineva care îl poate ajuta sau apelează la consultanţi“, a spus managerul elveţian Tom Myit, director executiv şi cofondator al ONG-ului ICGEI (International Center for Green Energy Information), care a venit pentru prima dată în România în urmă cu 37 de ani. Myit, care petrece câteva luni pe an în România, unde se ocupă de promovarea granturilor acordate României de către guvernul elveţian, spune că este puţin probabil ca guvernul român să se concentreze pe elaborarea unei strategii de imagine a ţării în prezent, având în vedere că anul viitor este an electoral, iar toate eforturile se canalizează în această direcţie. Totuşi, el a adăugat că investitorii „serioşi“ îşi angajează consultanţi şi iau în considerare imaginea negativă a României ilustrată în presa străină de tabloid.
Atragerea de noi investiţii este esenţială pentru revenirea economiei, însă criza a făcut ca valoarea acestora să scadă dramatic: dacă în 2008 nivelul investiţiilor străine erau de 9,5 miliarde de euro, anul trecut valoarea acestora a fost de doar 2,1 miliarde de euro.
O parte din expaţii care fac afaceri în România spun că ei înşişi s-au transformat în ambasadori ai imaginii ţării noastre peste hotare, pentru