Facebook a redesenat aplicaţia sa de Messenger şi a diferenţiat-o foarte mult de aspectul reţelei sociale. Astfel, Messenger vrea să devină un produs cumva separat, care să concureze cu WhatsApp, BBM sau Line.
Facebook Messenger are acum un design mai clar, mult mai alb şi care aduce aminte de iOS 7. De asemenea, albastrul folosit nu mai este cel închis de pe reţeaua socială, ci unul mai bleu, potrivit "The Verge".
Facebook încercă astfel să poată să intre în concurenţă directă cu WhatsApp. Deşi reţeaua socială are peste 1,2 miliarde de utilizatori, WhatsApp se ţine bine, cu sute de milioane de utilizatori activi pe lună. Astfel, reţeaua lui Mark Zuckerberg a introdus Chat Heads, ferestre circulare pop-up în Android şi în aplicaţia de iOS. Dar redesignul arată clar direcţia: Facebook înseamnă reţea socială, Messenger vrea să fie doar pentru mesagerie, iar Instagram o reţea separată.
Aplicaţia este testată momentan de câteva persoane şi va fi lansată pe iOS şi Android în următoarele săptămâni.
Deşi funcţionalităţile au rămas aceleaşi, imaginile prietenilor sunt acum circulare şi au un badge care arată că acel prieten foloseşte aplicaţia de Messenger, nu fereastra de chat din interiorul Facebook.
Potrivit lui Peter Martinazzi, director de produs la Facebook, există câteva modificări de front end şi de backend care să facă aplicaţia mai rapidă. Pe Android va fi eliminatp posibilitatea de a trimite SMS-uri direct din aplicaţie. "Am crezut mult în această caracteristică, dar nu a fost folosită", au declarat reprezentanţii reţelei sociale. E o mişcare ciudată, dat fiind că pe viitoarea versiune de Android, Kit Kat, utilizatorii vor putea folosi aplicaţia Hangouts şi pentru SMS-uri, unificând experienţa GSM cu cea 3G.
O altă modificare importantă a aplicaţiei de Messenger de la Facebook va fi confirmarea cu numărul de telefon, identic cu