Afinitatea românilor pentru anumite mărci, dar şi abilitatea companiilor de a pune în practică strategii care să atragă atenţia fac ca nume recent intrate pe piaţă să fie mult mai plăcute de români pe reţelele de socializare faţă de altele cu tradiţie. Banii vin cu timpul.
La aproximativ o lună de când şi-au pus sigla pe fostele magazine Plus, nemţii de la Lidl adunau deja, pe pagina lor de Facebook, aproximativ 45.600 de fani din România. Retailerul a intrat imediat după lansare în topul magazinelor cu cele mai mulţi fani pe Facebook , plasându-se confortabil pe locul secund din cele 253 de pagini la categoria „magazine locale” de atunci, potrivit facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor de Facebook în România.
Acum, Lidl are deja o “istorie” de aproximativ 2 ani pe plan local şi peste un milion de fani, fiind lanţul de magazine cu cel mai mari număr de fani din cele 385 cu pagini de Facebook. Mai mult, în clasamentul general facebrands.ro, este pe poziţia a 14, după mai mulţi cântăreţi. Spre comparaţie, competitorul Mega Image, operatorul celui mai mare lanţ de supermarketuri din România, a strâns doar aproximativ 247.000 de fani. Urmează carrefour România, cu aproximativ 216.000 de fani şi Billa cu peste 162.500.
Fashion-ul bate IT&C-ul la like-uri
La categoria magazine online, s-a detaşat net fashiondays.ro, cel mai mare club privat de cumparaturi din Romania, cu aproximativ 1,3 milioane de vizitatori. Cu sediul central în Elveţia şi birouri în România, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Italia, Germania, Polonia, Slovacia şi Slovenia, Fashion Days- parte din Naspers Group- este pe poziţia a opta în clasamentul general. Urmează eMag cu aproximativ 587.000 de fani şi Crystal Glamour cu 320.000 de fani.
Brandul românesc care a bătut Coca Cola şi Pepsi
Aqua Carpatica, brandul de apă produs de Carpathians Springs SRL-una dintre