SAP România, subsidiara liderului mondial pe piaţa de soluţii software de business, a vândut, anul trecut, soluţii software pentru planificarea resurselor unei companii (ERP) de peste 10,3 mil. euro, mai mult cu 12% faţă de anul anterior, potrivit celui mai recent studiu de piaţă Pierre Audoin Consultants (PAC).
Pentru 2013, reprezentanţii SAP estimează în continuare creşterea vânzărilor de soluţii ERP şi păstrarea poziţiei de lider de piaţă, pe măsură ce compania a pătruns şi mai mult pe segmentul companiilor mici şi mijlocii.
„Din ce în ce mai multe companii autohtone optează pentru soluţiile SAP când decid să implementeze un ERP (...) Pentru acest an, apreciem în continuare creşterea vânzărilor pe piaţa soluţiilor ERP, dat fiind faptul că am reuşit să penetrăm şi mai mult segmentul companiilor mici şi mijloci. În special aceste companii au înţeles necesitatea implementării unor soluţii software de business performante, din perspectiva reducerilor de costuri pe care le generează într-un orizont de timp relativ scurt, de 2-3 ani, şi odată cu consolidarea financiară apreciez că în următorii 2 ani vor reîncepe masiv investiţiile în informatizare”, explică Valentin Tomşa, directorul general al SAP România.
În 2012, valoarea pieţei totale de software şi servicii ERP s-a situat la 105,1 milioane de euro, dintre care 46,5 milioane de euro au reprezentat vânzări software, iar restul de 58,6 milioane de euro, servicii de implementare. Cele mai active companii din punct de vedere al implementării de soluţii software ERP au fost cele din industria producătoare, companiile de retail şi cele de utilităţi, care împreună au cumulat peste 65% din piaţa totală de soluţii specifice.
Anul acesta, cele trei segmente de companii sunt estimate să crească la aproximativ 70% din piaţa de ERP, în timp ce restul industriilor (bancară, de