În timp ce statul român a eşuat în a administra eficient CFR Marfă, care a adunat pierderi de circa 370 mil. euro în ultimii cinci ani iar anul acesta a bifat un alt eşec cu prima tentativă de privatizare a companiei, statul polonez nu doar că a făcut din transportatorul de marfă PKP Cargo a doua companie de profil din Europa ca mărime, ci se pregăteşte de listarea companiei pe bursă. Mai mult, polonezii au ambiţia nu doar să crească pe plan local, ci şi să se extindă la nivel regional chiar prin achiziţii.
Astfel, PKP Cargo, omologul lui CFR Marfă din Polonia, va deveni astăzi, 30 octombrie, primul transportator feroviar de marfă listat din Uniunea Europeană şi un model pentru celelalte guverne din regiune care vor să privatizeze transportatorii feroviari.
„Primul exemplu de privatizare parţială prin intermediul unui IPO (ofertă publică iniţială de vânzare de acţiuni - n. red.) în sectorul feroviar din regiune“, aşa este descrisă modalitatea de privatizare aleasă de Polonia de către Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, care va fi acţionar al PKP Cargo, cu o participaţie de până la 7,5%.
Deşi flota de vagoane a CFR Marfă reprezintă aproape două treimi din cea deţinută de PKP Cargo, respectiv 39.000 de vagoane faţă de 64.109 vagoane cât au polonezii, cifra de afaceri a transportatorului român este de circa şase ori mai mică decât a polonezilor. Continuarea pe ZFCorporate
În timp ce statul român a eşuat în a administra eficient CFR Marfă, care a adunat pierderi de circa 370 mil. euro în ultimii cinci ani iar anul acesta a bifat un alt eşec cu prima tentativă de privatizare a companiei, statul polonez nu doar că a făcut din transportatorul de marfă PKP Cargo a doua companie de profil din Europa ca mărime, ci se pregăteşte de listarea companiei pe bursă. Mai mult, polonezii au ambiţia nu doar să crească pe plan local, ci