Odată cu explozia online-ului, companiile incep să abordeze strategii noi: compania nr. 1 pe piaţa locală de cosmetice, Avon, lansează cel mai mare lanţ de magazine online, în cadrul unei platforme integrate de comerţ electronic. Astfel, cei aproximativ 140.000 de reprezentanţi ai Avon pot avea, gratuit, o afacere online la cheie.
Răzvan Diraţian, directorul general al Avon România & Moldova estimează că, în trei ani, platforma nou-creată va ajunge să aibă o contribuţie de 10% la afacerile Avon în România. Avon Online este activă de aproape o două-trei săptămâni şi deja “mii de reprezentanţi şi-au deschis magazine aici, având în vedere că aceştia au participat la traninguri special cu o lună înainte de această lansare ”, spune Raluca Kisescu, directorul de marketing al companiei.
Noua platformă lansată confirmă creșterea din ce în ce mai accentuată a numărului de consumatori care aleg să facă cumpărături online. Astfel, conform datelor GPeC si Eurostat, aproximativ 1,2 milioane de români recurg la astfel de servicii. Procentul de 34% al cosmeticelor dintre produsele cumpărate online subliniază trendul ascendent al pieței din ultimii ani și potențialul noii platforme de a transforma Reprezentanții AVON în adevărați antreprenori, prin intermediul afacerii la cheie oferite.
Mai mult, potrivit informaţiilor oferite de GPeC şi Eurostat, un roman cheltuie în medie 133 de lei pe cosmetice cumpărate online. De asemenea, pentru 2014, piata autohtonă de e-commerce B2C a fost estimată la 1 miliard de euro.
Noul model de business reprezintă o schimbare mai ales pentru reprezentanții Avon, care devin, astfel, antreprenori în mediul digital. Cât priveşte clienţii companiei de vânzări directe, aceştia pot comanda produse online, dar le vor fi livrate tot de către reprezentanţii Avon.
”De-a lungul timpului, am înțeles că, oricât de repede ar evolua lum