Camera Deputaţilor a respins marţi moţiunea simplă „CFR Marfă - Cronica unei privatizări eşuate“, depusă de către parlamentarii PDL şi PPDD cu scopul de a primi mai multe răspunsuri legate de privatizarea CFR Marfă.
Deputaţii au început, luni după-amiază, să dezbată moţiunea simplă pe tema privatizării CFR Marfă, iniţiată de 72 dintre deputaţi. La dezbatere s-a aflat şi ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.
Potrivit textului moţiunii, “privatizarea CFR Marfă avea nevoie de o minune a Sfintei Parascheva pentru a evita eşecul”, iar Uniunea Social Liberală “a mimat în faţa FMI un proces de privatizare autentic”.
Semnatarii moţiunii au susţinut că procedura de privatizare a fost lipsită de transparenţă, iar fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, ar fi regizat “o scenetă pentru FMI”, în timp ce premierul Victor Ponta “a recurs la tertipuri pentru amânarea procesului de privatizare, precum transmiterea către CSAT”.
Liderul deputaţilor PDL, Mircea Toader, a anunţat, în urmă cu o săptămână, în plenul Camerei Deputaţilor, că democrat-liberalii, alături de reprezentanţii PPDD, au depus moţiunea simplă 2 „CFR Marfă - Cronica unei alte privatizări eşuate“. Moţiunea simplă a fost iniţiată de 72 de deputaţi.
Purtătorul de cuvânt al PDL, Adriana Săftoiu, a precizat, după şedinţa de luni a BPN, că PDL aşteaptă prin această moţiune răspuns la trei întrebări - ce se va întâmpla cu cei 11.000 de angajaţi ai CFR Marfă, cine îşi asumă răspunderea pentru hotărârea de Guvern care a dus la eşuarea privatizării şi când va fi reluat procesul de privatizare. Săftoiu a adăugat că se impune şi demisia, cel puţin de onoare, a ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu. Dezbaterea moţiunii simple figurează pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor, chiar dacă secretarul Niculae Mircovici declara săptămâna trecută că discuţiile pot să aibă