Veste proastă pentru publisherii online care își creșteau traficul pe baza cuvintelor căutate cel mai des în Google. Gigantul american a anunţat că va limita drastic informaţiile la care au acces companiile de marketing şi publisherii despre cuvintele cheie care generează trafic pe site-urile acestora, scrie AdAge.com.
Ce presupune efectiv această modificare introdusă de Google?
Publisherii vor avea în continuare acces la informaţiile despre cele mai importante şi populare 2.000 de cuvinte-cheie, însă numai prin instrumentele Google pentru webmaster. Accesul la aceste cuvinte-cheie nu se va mai face însă în timp real.
Toate aceste lucruri nu vor face decât să-i împiedice pe publisheri să își adapteze conținutul, în funcție de cuvintele căutate, pentru a atrage un trafic cât mai mare.
AdAge mai scrie că modificarea operată de Google ar putea avea impact asupra unor site-uri precum The Huffington Post şiDemand Media, care creează conţinut în funcție de cuvintele-cheie care atrag trafic.
Această mişcare are drept scop o îmbunătăţire a politicilor de confidenţialitate, pentru care operatorul celui mai accesat motor de căutare din lume a fost criticat de mai multe țări.
La finalul lunii trecute, Le Figaro scria că această companie riscă să fie amendată cu 150.000 de euro de Comisia Naţională pentru Computere şi Libertăţi Civile (CNIL) din Franța pentru că refuză să își modifice politica privind folosirea datelor personale ale utilizatorilor.
În urma acestei modificări, Google va continua să furnizeze informaţii despre cuvintele cheie pentru găsirea advertiserilor, însă această mișcare va determina pierderi însemnate pentru multe companii de marketing şi numeroşi publisheri.
“Aceasta este una dintre cele mai mari pierderi de date cu care se confruntă marketerii în ultimii cinci ani”, a declarat Seth Besmertnik, CEO Conductor, ca