Planurile Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale cu privire la reţeaua de autostrăzi şi drumuri naţionale din România rămân pe hârtie, cel puţin în ceea ce priveşte o eventuală autostradă care să lege nordul României de Moldova.
În documentele CNADNR apare în planurile de construcţie şi o autostradă care leagă Satu Mare de Baia Mare-Dej-Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava, însă din spusele directorului general al CNADNR locuitorii acestor zone nu pot visa la aşa ceva mai devreme de 2030.
"Apare o autostradă care să lege Satu-Mare de Suceava pe o hartă, dar deocamdată rămâne un traseu pe hartă, pentru că trebuie să ne concentrăm pe ce avem acum, să finalizăm Coridorul IV, să închidem coridorul IV prin Braşov, eventual şi o ramură spre Piteşti, dar Coridorul IV să putem să-l deschidem din Braşov spre Moldova, ca practic Braşovul să fie oraşul care va uni cele trei provincii", spune Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.
În privinţa autostrăzii Transilvania, Narcis Neaga spune că pentru o parte din tronsoanele pe care nu s-au început lucrări se doreşte un parteneriat public privat. Îi este greu însă să estimeze când se vor finaliza lucrările pe autostrada Transilvania.
"Este prinsă o sumă de bani, pe bugetul din anul 2014, pentru continuarea lucrărilor între Suplacu de barcău şi Borş. Se intenţionează o concesiune între Nădăşel şi Suplacu de Barcău, apoi astăzi a început procedura de primire a ofertelor pentru tronsonul Sebeş-Turda şi practic se închide un arc de la Sebeş-Turda-Suplacu de Barcău-Borş, care va fi dat în concesiune în totalitate", spune Neaga.