Avon a lansat o platformă de livrări online unde reprezentanţii companiei îşi pot deschide propriile magazine online şi estimează că va începe anul viitor cu 5.000 de magazine, iar în trei ani 10% din totalul vânzărilor va fi obţinut din e-commerce.
"Noua platformă este o dovadă a modului în care tehnologia se adaptează stilului actual de viaţă, mult mai dinamic, în care totul este la îndemană, în cel mai scurt timp. Sperăm ca platforma să fie adoptată rapid de cât mai mulţi clienţi şi să reprezinte cu adevărat un punct de referinţă în ceea ce priveşte viitorul serviciilor AvonOnline. Estimarea noastră este de minim 5.000 de magazine deschise la începutul anului viitor", a declarat Răzvan Diraţian, directorul general al Avon Cosmetics România şi Republica Moldova.
Platforma de e-commerce a fost lansată pe 26 septembrie. Pe această platformă clienţii Avon pot comanda produsele de la reprezentantul preferat sau din zona în care locuiesc. Numărul total al reprezentanţilor companiei este de circa 140.000.
Diraţian apreciază că în următorii trei ani 10% din totalul vânzărilor va fi obţinut din e-commerce.
Avon a lansat noua platformă în contextul în care numărul românilor care aleg să facă cumpărături online este în creştere, ajungând potrivit datelor GPeC şi Eurostat la aproximativ 1,2 milioane, iar 34% dintre produsele cumpărate online sunt cosmetice.
În 2012 profitul net al Avon Cosmetics România s-a situat la 38,4 milioane lei (8,6 milioane euro), faţă de 56,4 milioane lei în anul anterior. După mai mulţi ani de creşteri, câştigul companiei s-a înscris pe un trend descendent în 2011, când s-a redus cu 25%.
Afacerile au scăzut mai puţin, cu doar 1,8%, de la 444,4 milioane lei la 436 milioane lei (97,8 milioane euro), marcând însă un nou an scădere. În 2011 cifra de afaceri a coborât cu 7,3% comparativ cu anul anterior. Av