La vremuri noi, strategii noi: compania nr. 1 pe piaţa locală de cosmetice lansează cel mai mare lanţ de magazine online, în cadrul unei platforme integrate de comerţ electronic. Practic, fiecare din cei 140.000 de reprezentanţi ai Avon pot avea, gratuit, o afacere online la cheie.
Răzvan Diraţian, directorul general al Avon România & Moldova estimează că, în trei ani, platforma nou-creată va ajunge să aibă o contribuţie de 10% la afacerile Avon în România. Avon Online este activă de aproape o lună şi deja „mii de reprezentanţi şi-au deschis magazine aici”, spune Raluca Kisescu, directorul de marketing al companiei.
Noul model de business reprezintă o schimbare mai ales pentru reprezentanții Avon, care devin, astfel, antreprenori în digital. Cât priveşte clienţii companiei de vânzări directe, aceştia pot comanda produse online, dar le vor fi livrate tot de către reprezentanţii Avon.
„De-a lungul timpului, am înțeles că, oricât de repede ar evolua lumea în care trăim, dorința femeilor rămâne aceeași: să fie frumoase. Se schimbă, însă, modalităţile prin care achiziţionează şi folosesc produsele cosmetice. Noua platformă este o dovadă a modului în care tehnologia se adaptează stilului actual de viaţă, mult mai dinamic, în care totul este la îndemană, în cel mai scurt timp. În jumătate de an vom avea 5.000 de magazine pe platformă”, estimează şeful Avon România & Moldova.
Perspectivele sunt încurajatoare pentru că statisticile comerţului electronic în România n-arată rău deloc: conform datelor GPeC şi Eurostat, aproximativ 1,2 milioane de români recurg la astfel de servicii. Procentul de 34% al cosmeticelor dintre produsele cumpărate online subliniază trendul ascendent al pieței din ultimii ani și potențialul noii platforme de a transforma reprezentanții Avon în antreprenori;
românul prins în statistici cheltuie în