Moţiunea privind privatizarea CFR Marfă a atras după sine o intervenţie a deputatului UNPR de Timiş Ion Răducanu, în care, pornind de la o fabulă a lui Grigore Alexandrescu, a adus critici aspre „moralismului democrat liberal” şi „populismului PPDD-ist”, scris în „cronici” şi „letopiseţe”. Răducanu a apreciat că ceea ce s-a dorit a fi o „cronică scandaloasă” s-a rezumat la o simplă înşiruire de date irelevante pentru pentru ceea ce urma a fi demonstrat. După acest exerciţiu de logică, Răducanu a trecut în registrul medical, dând explicaţii asupra semnificaţiei cuvântului „cronic”, alăturat cuvântului „bolnav”.
Tratând CFR Marfă ca pe un pacient cronic, parlamentarul de Timiş a făcut un istoric al bolii, stabilind şi diagnosticul. Sănătoasă şi profitabilă la nouă ani de la înfiinţare, mai exact în 2007, cu 60 de milioane euro în conturi, CFR Marfă a cunoscut, în următorii patru ani, un adevărat dezastru, cifrat la 1,3 miliarde euro pierderi. Diagnosticul lui Răducanu mai face referire la destructurarea societăţii, îndatorarea prin contractarea de credite nejustificate, decapitalizare sau sprijin pentru operatorii privaţi, vecin cu sabotajul, cu referire la înfiinţarea societăţii mixte S.C. Rolling Stock Company, contractarea unui împrumut de 120 milioane euro în 2007, pierderea unor licitaţii pentru contracte de transport la diferenţe ridicole, în urma unor scurgeri de informaţii către alţi operatori feroviari sau manageri „iresponsabili şi devalizatori”, susţinuţi din interese de partid. „Investigaţia medicală” întreprinsă de Răducanu a mai punctat şi alte „afecţiuni”, acesta formulând şi câteva întrebări – evident retorice – cu privire la măsuri care au dus la agravarea maladiei societăţii.
Răducanu a cerut o anchetă amănunţită pentru devoalarea ingineriilor financiare care au dus CFR Marfă în faliment, pentru a face din privatizarea acesteia o cacial