Turcia a inauguat marti primul tunel feroviar pe sub mare, care face legatura intre doua continente: Europa si Asia. Lungimea portiunii subactice este de 1,4 kilometri, cea totala ridicandu-se la 13,6.
Proiectul a primit denumirea de Marmaray, o combinatie intre numele Marii Marmara si cuvantul „ray”, care in limba turca inseamna „cale ferata”. La realizarea tunelului au participat, alaturi de companii locale si numeroase corporatii din Japonia, ale caror investitii depasesc 1 miliard de dolari. Costul cotal al proiectului s-a ridicat la aproximativ 4 miliarde de dolari.
Tunelul feroviar poate transporta aproape 75.000 de pasageri pe ora in fiecare dintre cele doua directii de deplasare. In prezent, stramtoarea Bosfor este traversata zilnic de 2 milioane de oameni, obligati sa foloseasca, in acest scop, doar doua poduri rutiere.
Tunelul este numai unul dintre amplele proiecte de reconstructie a Istanbulului, cel mai mare oras al Turciei. Premierul Erdogan intentioneaza, de asemenea, sa contruiasca un al treilea aeroport, care promite sa fie cel mai mare din lume, un al treilea pod peste Bosfor, precum si un canal care sa ocoleasca stramtoarea.