Delta Dunării este, începând de la începutul săptămânii, promovată online de către tour-operatorul german TUI. A durat doi ani de muncă din partea părţii române, dar specialiştii spun că, acum, zona apare în oferta a 25.000 de tour-operatori din întreaga lume.
Ideea a pornit de la o constatare simplă: modul clasic de promovare, cel prin broşuri, este scump şi relativ ineficient. ”Modelul clasic este perimat, în sensul în care numărul de broşuri este în continuă scădere. În Scandinavia, de exemplu, s-a ajuns la 80% rezervări online. În Germania este încă undeva la sub 50% partea de online, dar acesta este trendul.
În aceste condiţii, TUI a conceput un engrosist, hotelbeds.com, adică cineva care vine paturi în toată lumea. Există doi în lume. Aceşti engrosişti acoperă tot globul. De la ei se alimentează consolidatorii regionali. Aceştia sunt specializaţi într-o anumită zonă. În ei se ”înţeapă” tour-operatori şi agenţii de turism, care folosesc produsele sale. Conceptul este foarte simplu: nu mai public mii de broşuri, ci expun produsele aici”, spune Ciprian Popescu, reprezentantul TUI în România. În această reţea există 5.500 de tour-operatori şi 25.000 de agenţii de turism din întraga lume, ceea ce duce la o expunere mult mai mare decât cea clasică, la preţuri mult mai mici. Reţeaua funcţionează exact ca o reţea comercială de distribuţie de mărfuri.
Partea interesantă este că engrosistul online are în ofertă peste 30.000 de hoteluri, cu care are contracte proprii. Din această cauză, dezvoltarea reţelei a durat mult, circa şapte ani. Pentru România acest sistem s-a mai aplicat punctual pentru câteva destinaţii de city-break. Pentru a putea deschide o destinaţie nouă în acest imens magazin virtual, este nevoie de minimum 15 produse. ”Este un moment istoric pentru viitorul Deltei şi sunt convins că împreună vom reuşi să promovam aceste frumuseţi şi să