Peste 150 de profesori tulceni sunt înscrişi în Corpul Naţional de Experţi în Managementul Educaţional, o parte dintre aceştia ocupând funcţii de conducere în cadrul şcolilor.
„În condiţiile în care cele 81 de unităţi cu personalitate juridică sunt coordonate de directori numiţi cu detaşare în interesul învăţământului, adăugându-se 21 de directori adjuncţi, cu acelaşi statut, a fost nevoie de identificarea cadrelor didactice compatibile. În acest scop, s-au analizat fişele de încadrare ale unităţilor, s-au purtat discuţii cu primarii localităţilor respective, iar în baza CV-ului şi a acordului scris ale persoanelor identificate, Consiliul de administraţie al ISJ Tulcea, cu participarea reprezentanţilor sindicatelor, a procedat la numirea în funcţie cu detaşare în interesul învăţământului”, a declarat inspectorul general al ISJ Tulcea, Dumitru Damian.
Acesta a mai spus că, deşi cei mai mulţi directori numiţi îndeplinesc condiţiile impuse de Ministerul Educaţiei, există şi unităţi şcolare unde, la conducere au fost numite cadre didactice netitulare.
„Numirea cu detaşare a directorilor sau directorilor adjuncţi pentru acest an şcolar s-a realizat la mijlocul lunii septembrie astfel încât orele rămase în urma stabilirii normei obligatorii pentru persoanele numite au putut fi distribuite, în şedinţele publice, altor cadre didactice, conform calendarului aferent Metodologiei mişcării personalului didactic. În vederea asigurării calităţii actului managerial, în colaborare cu Casa Corpului Didactic, organizăm cursuri de formare în management educaţional şi instituţional, având ca grup ţintă directori nou numiţi sau cu activitate deficitară în perioada anterioară”, a mai precizat inspectorul general al ISJ.
Peste 150 de profesori tulceni sunt înscrişi în Corpul Naţional de Experţi în Managementul Educaţional, o parte dintre aceştia ocupând funcţii de