Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a raportat un profit operaţional de 2,78 miliarde euro pentru trimestrul al treilea, în urcare cu 20% faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, datorită reducerii cheltuielilor.
Profitul înregistrat de companie depăşeşte estimările analiştilor, notează Bloomberg.
Veniturile Volkswagen au coborât în trimestrul al treilea cu 3,8%, la 46,9 miliarde euro.
Acţiunile grupului german au urcat miercuri dimineaţă pe bursa de la Frankfurt cu până la 5%, cea mai bună evoluţie din toamna anului trecut. Valoarea de piaţă a comaniei a crescut cu 6% de la începutul acestui an, la 82,8 miliarde euro.
"Ne concentrăm pe disciplinarea cheltuielilor şi managementul investiţiilor, precum şi să continuăm îmbunătăţirea proceselor interne. Aceşti factori sunt importanţi în mod special având în vedere că nu ne aşteptăm ca situaţia economică să se amelioreze în viitorul apropiat", a declarat într-un comunicat directorul financiar executiv al Volkswagen, Hans Dieter Poetsch.
Volkswagen vrea să devină până în 2018 cel mai mare producător de autovehicule din lume, devansând Toyota şi General Motors, în prezent liderii industriei.
Grupul încearcă să scadă costurile prin sinergii între cele opt mărci de automobile pe care le deţine, trei divizii de autovehicule comerciale şi subsidiara italiană Ducati, producătoare de motociclete.
În timp ce piaţa auto europeană este la minimul ultimilor 20 de ani, rezultatele Volkswagen au fost susţinute de creşterea pieţei din China şi de cererea solidă la nivel mondial pentru mărcile de lux Audi şi Porsche.
Volkswagen a vândut în trimestrul al treilea 2,36 milioane de autovehicule, faţă de 2,33 milioane în perioada corespunzătoare a anului trecut.
În primele nouă luni ale anului, grupul a vândut 7,24 milioane de maşini, în urcare cu 3,8% de la