În lungmetrajul său recompensat anul acesta cu Palme d’Or la Cannes, „La vie d’Adèle“, regizorul tunisian Abdellatif Kechiche spune că a fost interesat să exploreze „misterul plăcerii feminine“.
Filmul „La vie d’Adèle“ a stârnit valuri de la bun început, când a fost proiectat la Festivalul de film de la Cannes. În primul rând e vorba de o poveste de dragoste lesbiană, între eleva Adèle (Adèle Exarchopoulos) şi studenta Emma (Léa Seydoux). În al doilea rând, scenele de sex din film sunt explicite, În plus, actriţa Léa Seydoux a ieşit în presa tabloidă cu acuzaţii împotriva regizorului Abdellatif Kechiche, care ar fi fost tiran pe platourile de filmare şi le-ar fi pus pe protagoniste să facă lucruri degradante. Cu toate acestea, filmul a primit marele premiu de la Cannes. Prezent în România, la festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest“, regizorul tunisian a declarat că tensiunile dintre el şi actriţă sunt artificiale, fiind „preţul plătit că filmul a stat atât de mult în lumina reflectoarelor“. Şi că spectatorul care vine la film nu trebuie confruntat cu asemenea poveşti: „Când te duci la un restaurant, nu te interesează disputele din bucătărie“, a mai spus Abdellatif Kechiche. Din fericire, cei care văd filmul îşi dau seama că „La vie d’Adèle“ reprezintă mult mai mult decât un simplu scandal dintre un regizor şi actori, mult mai mult decât nişte scene de sex explicit. Este, poate, şi motivul pentru care a fost premiat.
„Adevărul“: Aţi declarat pentru „The Guardian“: „În filmele mele, nu vreau să fie ca-n viaţă. Vreau de fapt să fie viaţă. Momente reale de viaţă, asta caut.“ Acesta e motivul pentru care s-au prelungit filmările la peste patru luni - aţi avut nevoie de timp să creaţi realitatea?
Abdellatif Kechiche: Da, îmi doresc să creez realitate. Uneori obţin asta mai repede, cum a fost la precedentul meu film, unde filmările au durat şase