Domnule Preşedinte,
Doamnelor şi domnilor deputaţi,
Această moţiune nu este altceva decât exerciţiu politic oportunist, dar oarecum firesc al Opoziţiei, pe o temă fierbinte, din care semnatarii doresc să atragă doar beneficii electorale. Indiscutabil PDL-ul, secondat de o parte a PP-DD, nu putea rata o astfel de oportunitate, cu speranţa că moţiunea s-ar transforma într-o lovitură puternică dată USL şi în acelaşi timp să aducă PD-L-ului o oarecare revenire în sondajele de opinie, măcar la 7-8 %, nu de alta, dar se apropie alegerile europarlamentare şi cele prezidenţiale şi nu este bine să te afli atât de jos în sondaje, pentru că nu te mai găsesc alegătorii. Până aici totul pare a fi în regulă. Textul moţiunii în discuţie este însă, de fapt, un amestec patetico-literar presărat cu date şi cifre legate de istoricul privatizării CFR Marfă, astfel încât la o primă lectură să pară cât mai bine fundamentată. Doar că, la o lectură mai atentă, ne dăm seama, pentru cine vrea cu adevărat să-şi dea seama, că, aşa cum de altfel ne-a obişnuit, PDL-ul uită să spună şi ce trebuie... nu numai ce nu trebuie. Mai exact, în cazul de faţă, PD-L uită să spună cum s-a ajuns în situaţia ca CFR Marfă să necesite privatizarea. Uită să spună că, ultimul an în care CFR Marfă a înregistrat profit, a fost în 2007, cu un câştig de 6,12 milioane de lei, în scădere cu 85,7% faţă de anul precedent, potrivit datelor Ministerului Finanţelor. Apoi, CFR Marfă a înregistrat pierderi de 169,44 milioane de lei în 2008, de 341,95 de milioane de lei în 2009 şi de 535,26 de milioane de lei în 2010. Cu alte cuvinte pierderi din ce în ce mai mari, în guvernarea cui??? Nu cumva tocmai a PDL-ului, care acum plânge cu lacrimi de crocodil de grija salariaţilor de la CFR Marfă? Adică, după ce oamenii PDL-ului au adus această companie în pragul falimentului, aceiaşi oameni din PD-L se f