Doar 36% dintre cadrele didactice care predau în mediul rural sunt titulare pe posturi și cea mai mare parte a suplinitorilor sunt necalificați să lucreze în învățământ. Nu același lucru se întâmplă însă în municipiul Tulcea, unde 50% dintre profesori sunt titulari, iar numărul de titulari necalificați este de doar 14.
Disciplinele cele mai deficitare în ceea ce priveşte încadrarea cu personal didactic calificat, la nivelul judeţului, rămân: matematica, limbile moderne, fizica, chimia, muzica instrumentală specializată.
„Cea mai grea problemă şi care nu poate fi rezolvată se datorează numărului mic de ore pe clasă la majoritatea disciplinelor, cum ar fi una sau două la istorie, geografie, educaţie tehnologică, o oră la educaţie plastică, educaţie muzicală, chiar şi câte două ore sunt puţine având în vedere că marea majoritate a şcolilor are un singur rând de clase. În consecinţă, chiar dacă un cadru didactic este calificat la istorie şi predă cinci ore pe săptămână sau istorie şi cultură civică câte două ore pe săptămână, asta înseamnă că pentru a putea preda 18 ore trebuie să mai predea necalificat încă 11 ore, deci chiar mai mult de jumătate. Tocmai din această cauză situaţia în mediu rural este mai gravă decât în mediu urban. Din cauza necesităţii încadrării în costul per elev şi a scăderii numărului copiilor, există la nivelul judeţului chiar și școli cu câte o clasă în simultan la nivel primar care cuprinde toate cele cinci nivele de învățământ, respectiv la nivel gimnazial, cuprinzând toate cele patru nivele de învățământ”, a precizat inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Tulcea, Dumitru Damian.
În ceea ce priveşte profesorii pensionari, se constată o scădere a numărului de posturi ocupate cu pensionari și asociați, la 150.
Doar 36% dintre cadrele didactice care predau în mediul rural sunt titulare pe posturi și cea mai mare par