* Radu Graţian Gheţea, ARB: "În România, sunt puţini utilizatori de bunuri şi servicii cum sunt casetele de valori"
* Cazurile din trecut, de la Raiffeisen Bank şi RIB, nu au fost nici acum soluţionate
Romgaz este la modă. Ar fi un moment oportun să cerem companiei să instaleze un contor care să arate ritmul, în timp real, în care apar reclamaţiile de furt din casetele de valori. Vineri, a fost reclamat unul, luni - două, marţi - cinci, iar miercuri încă trei. Contorul se roteşte, se roteşte...
Ca să nu ne limităm doar la cazul actual al BCR Piteşti: în urmă cu un an, a fost o singură reclamaţie privind dispariţia conţinutului unei casete de valori; acum trei luni s-au sesizat două; în ultima săptămână, au fost reclamate, în total, unsprezece.
Numărul sesizărilor privind furturile de la BCR Piteşti a crescut progresiv, de la o zi la alta.
Dinu Dănuţ, comisar şef în cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie (IJP) Argeş, ne-a transmis: "Numărul reclamaţiilor a urcat la unsprezece. Un singur client a reclamat dispariţia unei valori de 20.000 de euro. Ceilalţi acuză, fiecare, bunuri lipsă de peste 100.000 euro. Mai mult de o sută dintre clienţii care şi-au verificat conţinutul casetelor de valori până acum nu au avut probleme, dar încă sunt mulţi care nu au venit la bancă să verifice. Până la această oră, nu am restrâns aria suspecţilor, ci din contră - am extins-o".
Asociaţia Română a Băncilor (ARB) şi-a oferit sprijinul în ancheta derulată în cazul din Piteşti, potrivit lui Radu Graţian Gheţea, preşedintele Asociaţiei. Domnia sa ne-a declarat: "La noi, în România, sunt puţini utilizatori de bunuri şi servicii cum sunt casetele de valori şi cecurile. Nu avem o cultură specifică în acest sens. Chiar şi aşa, băncile şi Asociaţia Băncilor colaborează cu autorităţile competente pentru identificarea făptaşilor şi îmbunătăţirea sistemul