Una dintre < bijuteriile > industriale ale Franţei, constructorul de automobile Peugeot-Citroën (PSA) care traversează o perioadă dificilă (fabrica de la Aulnay în regiunea pariziană şi-a închis porţile în octombrie), este în atenţia grupului chinez Dongfeng. Acesta din urmă este gata să preia 30% din acţiunile întreprinderii franceze pentru suma de 1,2 miliarde de euro, şi deci controlul ei. O eventualitate care, desigur, că nu este pe placul guvernului socialist francez. Acesta caută prin toate mijloacele să contracareze declinul industrial al Franţei.
Informaţia, apărută în ziarul China Business News şi în Financial Times, nu a fost confirmată de PSA, dar constructorul francez recunoaşte că este în căutare de fonduri şi discută cu diferiţi investitori. Peugeot fabrică 60% din automobilele produse în Franţa şi vinde în Europa două treimi din producţia sa. Costurile de producţie mai mari ale uzinelor sale franceze afectează însă competitivitatea mărcii şi sunt unul din motivele care au provocat pierderile record din 2012, cifrate la 5 miliarde de euro, ceea ce obligă firma să caute noi fonduri.
Familia Peugeot nu posedă decât 25,5% din acţiuni (constructorul american General Motors are 7% din acţiuni), ceea ce înseamnă că, dacă se ajunge la un acord cu Dongfeng, ea ar pierde controlul întreprinderii. Arnaud Montebourg, ministrul redresării industriale, doreşte să participe la creşterea de capital de care are nevoie PSA şi, astfel, controlul firmei să nu treacă de partea chineză. Rămâne însă de văzut şi acesta este desigur unul din motivele pentru care acordul nu a fost încă încheiat, dacă Dongfeng este dispus să injecteze o sumă considerabilă în capitalul grupului PSA fără să aibă controlul acesteia.
Peugeot este prezent în China din anul 1985. Nici colaborarea dintre PSA şi Dongfeng Motor Corporation nu este o noutate. Cele două întreprinderi co