GBI Serveis reclamă datorii de peste 2 milioane de euro, Primăria le contestă valoarea
În ediţia precedentă a cotidianului „Observator“ v-am prezentat situaţia delicată survenită în oraşul Medgidia, la începutul acestei săptămâni, când firma de salubritate a refuzat să mai presteze serviciul de colectare a deşeurilor. Dacă, iniţial, reprezentanţii firmei GBI Serveis SAU Lloret de Mar – Sucursala Medgidia au refuzat să comenteze decizia, sub pretextul că patronii spanioli le-au interzis să facă orice declaraţie pe marginea acestui subiect, ieri, aceştia ne-au transmis un comunicat de presă, în care explică de ce s-a ajuns la stoparea prestării unui serviciu absolut necesar într-o comunitate.
„În anul 2010, am încheiat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Medgidia un contract de delegare a gestiunii, prin concesiune a serviciilor publice de salubritate, pentru localităţile din aria administrativă a A.D.I.M. În baza acestui contract, trebuia să prestăm serviciile de salubritate (colectare şi transport deşeuri, măturat stradal etc.) în favoarea A.D.I.M. şi a localităţilor din aria administrativă a acesteia.
GBI şi-a îndeplinit în mod corect şi complet obligaţiile asumate. Cu toate acestea, în derularea contractului, am întâmpinat, în mod constant, serioase dificultăţi în ceea ce priveşte încasarea preţului serviciilor prestate. În contextul în care cuantumul şi vechimea debitelor au ajuns la un nivel considerabil în cursul acestui an, am depus eforturi susţinute pentru a putea asigura continuarea prestării serviciilor“, se arată în comunicatul semnat de către Mihai Paraschiv, managerul sucursalei din Medgidia.
Reprezentantul firmei spaniole afirmă că, în ciuda sumelor restante care se acumulau lună de lună, au continuat să presteze serviciul: „Aceste eforturi nu au determinat şi nu s-au concretizat în vreun progres notabil în ceea ce priveş