Lantul de restaurante de tip fast-food McDonald’s contesta la OSIM inregistrarea marcii happybox de catre omul de afaceri Marius Avram.
Marca happybox a fost inregistrata la OSIM in luna aprilie a anului curent, insa McDonald’s International Property Company contesta pentru a doua oara acest lucru chiar daca prima comisie nu le-a dat castig de cauza, spun reprezentantii antreprenorului roman.
Motivul? Numele meniului pentru copii „Happy Meal”, introdus de lantul de restaurante McDonald's inca din 1979, se poate confunda cu marca happybox, acestia din urma dorind ca prin aceasta confuzie sa se bucure de renumele McDonald's. Happy Meal este un meniu special pentru copii care include o jucarie si un meniu special, puse intr-o cutie sau punga cu logo-ul McDonald's.
Printre argumentele enumerate de avocatii care reprezinta marca happybox se numara faptul ca marca va fi utilizata pentru comercializarea de cadouri formate din servicii si vouchere, produse necuprinse in lista marcii McDonald’s ; diferenta canalelor de distributie: restaurante versus mediul on-line si respectiv librarii si, nu in ultimul rand, consumatorul vizat, in cazul McDonald’s fiind vorba despre copii, pe cand in cazul happybox, cadourile comercializate sunt create pentru adulti cu varste intre 18 si 45 de ani.
"Cutia fericirii", afacere cu capital 100% romanesc, a fost lansata oficial in luna februarie a acestui an si, in spatele ideii de experiente-cadou, este o platfoma de promovare pentru zeci de antreprenori romani si afacerile lor.
"In afara de cuvantul 'happy' din happybox nu vad nici un alt element comun cu Happy Meal. Este pacat ca astfel de actiuni venite din partea unor corporatii mari sa intimideze si sa descurajeze pe viitor antreprenorii si initiativele de afaceri romanesti", a declarat Marius Avram, directorul general happybox & T