Companiile Samsung, Apple şi Huawei sunt cei mai importanţi trei jucători din lume în ceea ce priveşte industria de smartphone-uri, potrivit raportărilor referitoare la trimestrul al treilea al anului curent, realizate de compania de cercetare Strategy Analytics. Astfel, dacă primele două poziţii sunt adjudecate de mai multă vreme de cei doi giganţi, surpriza vine din partea producătorului Huawei, care a reuşit să depăşească compania sud-coreeană LG şi să urce pe locul trei.
Samsung a vândut 88,4 milioane de smartphone-uri în trimestrul al treilea al anului, mai mult cu 55 de procente faţă de totalul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus, compania s-a bucurat şi de o creştere a cotei de piaţă, aceasta ajungând de la 32,9%, în trimestrul trei din 2012, la 35,2% în perioada similară a acestui an.
Gigantul american Apple a înregistrat vânzări mai mari cu 25,6 procente faţă de trimestrul al treilea din 2012, ajungând la 33,8 milioane de unităţi vândute. Potrivit Strategy Analytics, cota de piaţă a Apple a ajuns la 13,4%, faţă de cele 15,6 procente înregistrate în urmă cu un an.
Compania chineză Huawei a avut vânzări ce au totalizat 12,7 de telefoane inteligente în perioada de referinţă a cercetării, într-o creştere spectaculoasă de 67 de procente comparativ cu trimestrul al treilea al anului trecut. De asemenea, cota de piaţă a producătorului s-a majorat cu 0,7%, crescând de la 4,4%, în trimestrul trei din 2012, la 5,1% în perioada similară a acestui an.
Poziţia a patra în lista întocmită de Strategy Analytics revine companiei LG, care a vândut 12 milioane de smartphone-uri, în creştere faţă de perioada similară a anului trecut, când vânduse cu de 71 de procente mai puţin. În acelaşi timp, cota de piaţă a LG a crescut uşor, de la 4,1% la 4,8%.
Pe locul al cincilea se află compania Lenovo, cu vânzări de 10,8 milioane de uni