Amenzile şi sancţiunile sunt planificate prin Legea Bugetului de stat în România, ceea ce înseamnă că sancţiunile au fost transformate într-un impozit mascat.
În 2013, amenda medie planificată pe cap de locuitor a crescut la 39,2 lei, iar planul de amenzi a crescut de 4,59 ori în ultimul deceniu, potrivit CugetLiber.ro.
Legea Bugetului de stat a transformat România în Ţara Amenzilor. Instituţiile administraţiei centrale şi locale au, în fiecare an, plan obligatoriu de venituri din amenzi, penalităţi şi confiscări, defalcat până la ultimul inspector şi poliţist.
În 2003, planul era de 162,6 milioane lei noi. Fiecărui locuitor al ţării îi revenea să achite, în medie, o amendă de 7,5 lei. În 2013, planul a urcat la 746,489 milioane lei, iar amenda pe cap de locuitor la 39,2 lei.
Cum poate fi explicată creşterea de 4,59 ori, în decurs de un deceniu, a planului de amenzi, penalităţi şi confiscări, în condiţiile în care populaţia ţării s-a redus cu 12,16%, de la 21.680.974 locuitori, la recensământul din 2002, la 19.042.936, la cel din 2011?
Din punctul de vedere al statului, justificarea este una singură: românii or fi ei mai puţini, dar sunt mai ticăloşi şi trebuie arşi la buzunare.
Suma reprezentând amenzile şi toate celelalte sancţiuni este mai mare de 1,10 ori decât impozitul pe venitul microîntreprinderilor, de 1,27 ori decât impozitul pe venituri din activităţi independente, de 1,7 ori decât impozitul pe veniturile din activităţi agricole, de 1,87 ori faţă de impozitul pe cedarea folosinţei bunurilor.
Dimensiunea impresionantă a acestui capitol de venituri bugetare şi faptul că el este planificat prin lege, demonstrează că amenzile şi sancţiunile au fost transformate într-un impozit mascat.
Amenzile şi sancţiunile sunt planificate prin Legea Bugetului de stat în România, ceea ce înseamnă că sancţiunile au fost transformat