Scandalul clienţilor pagubiţi la o bancă din Piteşti ia amploare, după ce, miercuri, încă trei persoane au depus reclamaţii, ridicând la 11 numărul celor care susţin că le-au dispărut banii şi bunurile lăsate în păstrare în cutii de valori ale băncii.
"Încă trei persoane au depus astăzi reclamaţii, astfel că a ajuns la 11 numărul persoanelor care spun că le-au dispărut sume importante de bani", a declarat cms.-şef Dănuţ Dinu, purtător de cuvânt IPJ Argeş, miercuri, la emisiunea 100 de minute, de la Antena 3.
Reprezentantul Poliţiei Argeş nu a dorit să precizeze dacă au fost urme de forţare la cutiile de valori, motivând că ancheta este în desfăşurare.
Anchetatorii au doi suspecţi - un român şi un cetăţean spaniol care aveau şi ei casete închiriate la aceeaşi bancă. În luna iulie, au intrat în fiecare zi în camera de tezaur.
Un om de afaceri şi primarul unei comune din Prahova au reclamat, la începutul lunii iulie, că le-au dispărut bani şi bunuri din casetele de valori ale unei bănci din Ploieşti. Paguba celor doi s-ar ridica, în total, la un milion de euro.
Poliţia a făcut o anchetă, însă refuză să dea orice informaţie, spunând că dosarul a fost trimis acum două luni parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti.
Banca a anunţat deja că nu are în vedere despăgubirea clienţilor. În funcţie de rezultatul anchetei, poate le va acorda daune morale.
În România, practica deţinerii cutiilor de valori este relativ nouă şi a luat amploare în ultimul an. În acest moment, în ţară sunt două bănci care oferă acest serviciu şi care pun la dispoziţie 30.000 de cutii de valori pentru închiriat.
"Aşteptăm finalizarea anchetei, fără a exclude în acest moment nicio ipoteză în ceea ce priveşte veridicitatea faptelor reclamate. (...) Configuraţia sistemului de