Guvernatorul BNR Mugur Isărescu susţinea recent că zona Lipscani ar trebui dezvoltată în primul rând ca centru financiar, dar în ultimii ani investiţiile au mers mai mult către baruri şi restaurante. Foto Silviu Matei Strada Lipscani din centrul Bucureştiului, o veche arteră comercială a oraşului care încearcă să-şi regăsească identitatea, va redeveni în următorii 2-3 ani o destinaţie importantă de cumpărături, un pas important în această direcţie urmând să fie realizat săptămâna viitoare, când suedezii de la H&M vor deschide aici un magazin de 1.800 mp.
Consultanţii firmei Colliers International, care au intermediat tranzacţia prin care H&M a închiriat clădirea nou-construită, afirmă că mai poartă negocieri cu încă trei retaileri interesaţi să închirieze spaţii pe Lipscani, iar magazinele de îmbrăcăminte vor începe să ocupe din spaţiile în care în prezent sunt baruri şi restaurante.
„Consider că peste 2-3 ani Lipscaniul va arăta ca o arteră de shopping în adevăratul sens al cuvântului, în timp ce la Crăciunul de anul viitor va fi deja o destinaţie interesantă de cumpărături. În câţiva ani mixul de chiriaşi de pe Lipscani va fi acoperit în proporţie de 70% de magazine de îmbrăcăminte, faţă de 38% în prezent“, a declarat Simina Istrate, associate director în cadrul departamentului de retail al Colliers.
Pe Lipscani sunt în prezent 51 de clădiri care au spaţii comerciale cu o suprafaţă de circa 19.000 de metri pătraţi, echivalentul unui centru comercial de dimensiunile fostului City Mall, dar 11 clădiri necesită investiţii în renovare sau consolidare, potrivit unui studiu al Colliers.
Zona centrului vechi din Bucureşti a cunoscut o efervescenţă importantă în ultimii patru-cinci ani, pe măsură ce infrastructura s-a îmbunătăţit, dar cele mai multe investiţii au fost îndreptate către sectorul de baruri şi restaurante.
„Pe