Comparativ cu parametrii aprobati in contextul primei rectificari bugetare, proiectul curent de rectificare prevede o reducere a veniturilor estimate ale bugetului general consolidat cu 3,4 miliarde lei si a cheltuielilor cu 2,2 miliarde lei, tinta de deficit bugetar fiind revizuita ascendent la 15,90 miliarde lei (mai mare cu 1,2 miliarde lei ori 0,2 pp din PIB), respectiv 2,54% din PIB (evaluat la 625,6 miliarde lei).
Cea mai mare revizuire descendenta se regaseste la nivelul veniturilor nefiscale (-1,65 mld. lei, respectiv 0,2% la PIB). Revizuirea cumulata la nivelul veniturilor fiscale (-1,8 mld. lei) are drept surse principale estimarea unor incasari mai mici la nivelul accizelor (- 901 mil. lei), urmate de TVA (-365 mil. lei) si impozitul pe venitul persoanelor fizice (-308 mil. lei).
Eliminand influenta schemelor de compensare in lant a arieratelor bugetare, diminuarea cheltuielilor totale se datoreaza in principal reducerilor operate la nivelul achizitiilor de bunuri si servicii (-744 mil. lei), asistentei sociale (-556 milioane lei), utilizarii rezervelor existente la nivelul cuantumului bugetat al cheltuielilor cu dobanzile (-477 milioane lei), reducerii componentei alte transferuri (-446 mil. lei), precum si diminuarii cheltuielilor aferente programelor cu finantare din fonduri externe nerambursabile (-287 mil. lei lei).
Cheltuielile de investitii scad la rectificare cu -1,2 mld. lei fata de nivelul aferent rectificarii bugetare anterioare.
Consiliul fiscal are in continuare rezerve serioase cu privire la posibilitatea de a realiza tinta de final de an pentru veniturile din fondurile europene post-aderare, in conditiile in care, cu trei
luni inainte de finele acestuia, nivelul intrarilor reprezinta mai putin de jumatate din suma estimata pentru intreg anul, iar estimarile guvernamentale cu privire la performanta de ab