Tehnologia îşi face loc în primăriile arădene. În viitorul apropiat, registrele de evidenţă a terenurilor vor fi înlocuite cu o bază de date electronic, la care vor avea acces autorităţile, investitorii şi fiecare arădean interesat. Ca să afle date despre un teren, ori despre culturi, arădenii nu vor mai trebui să facă drumuri la primării, putând obţine informaţiile din faţa calculatorului. Preţul acestor facilităţi – 6,7 milioane de lei, costul unui proiect finanţat din fonduri nerambursabile şi câştigat de Consiliul Judeţean Arad. Este vorba de proiectul „Sistem informatic pentru gestionarea registrului agricol electronic în judeţul Arad“. În proiect au fost angrenate un număr de 15 primării arădene, care îşi vor pune la punct baze informatice.
Conducerea Consiliului Judeţean a anunţat, ieri, câştigarea proiectului pentru realizarea unui sistem informatic de gestionare a Registrului Electronic al judeţului. Proiectul este iniţiat de Consiliul Judeţean Arad în parteneriat cu 15 primării din judeţ şi a fost selectat spre finanţare prin Programul Operaţional Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE). Acest proiect urmăreşte dezvoltare economică sustenabilă prin „asigurarea principiilor dezvoltării durabile şi reducerea decalajelor faţă de productivitatea la nivelul Uniunii Europene, astfel încât România să atingă, până în anul 2015, un nivel de aproximativ 55% din valoarea medie a productivităţii Uniunii Europene”. Proiectul nu este implementat în toate judeţele ţării, iar autorităţile spun că numărul de 15 primării a fost maxim în proiect.
Primăriile îşi pun la punct bazele de date
Conducerea administraţiei speră însă că, în viitor, proiectul va fi extins. Proiectul va fi derulat în parteneriat cu primăriile din: Ineu, Nădlac, Pâncota, Pecica, Sebiş, Apateu, Cermei, Covăsânţ, Fântânele, Pilu, Secusigiu, Semlac, Şepreuş, Şicula şi Şir