Economia zombi, alimentată de cei care se pregătesc de o invazie a morţilor vii, aduce miliarde de dolari.Politicienii dau şi ei apă la moară naivilor.
Zombii nu sunt reali, dar acest fapt nu se aplică şi în cazul armatei de antreprenori şi afacerişti care au descoperit oportunitatea de a face bani exploatând interesul creat în jurul ideii de „morţi vii“, notează CNN. Cifra de afaceri a „industriei zombi“ se ridica, numai până în 2011, la peste cinci miliarde de dolari.
În statul american Montana o echipă de zece fierari fac săbii destinate luptelor cu zombie. Zombie Tools oferă o selecţie de lame cu preţuri între 235 de dolari şi 450 de dolari. Sunt realizate aproximativ 150 de săbii pe lună, multe fiind exportate în Europa şi Asia. Cum armele sunt nelipsite din filmele cu zombie, producătorul de arme Iver Johnson vinde acum şi pistoale al căror design este inspirat din serialele cu zombi, modele Eagle LR 45 ACP.
Dacă ai o armă îţi trebuie şi muniţie. Producătorul de muniţie Hornady dezvoltă şi o marcă destinată acestei categorii de cumpărători, Zombie Max, „special conceput pentru a vaporiza un zombie“. Compania de cuţite United Cutlery din Moultrie, Georgia, oferă o alternativă mai silenţioasă la armele de foc: cuţite pentru aruncat la ţintă. Mai exact, un set de 12 cuţite şi o ţintă cu imaginea unui cap de zombie, care costă 49 de dolari. Montie Roland, preşedintele Montie Geat, susţine că a vândut 600 de praştii anti-zombie anul trecut, preţul fiecăreia fiind de 135 de dolari.
O companie din Somerville Massachusetts, Zombie SAK (acronim pentru Survival Assistance Kit - kit de supravieţuire), vinde mai multe tipuri de genţi menite să asigure supravieţuirea posesorului sub anarhia zombilor. Genţile conţin sticle cu apă, medicamente şi topoare.
În statele Oregon şi Nevada, antreprenori inventivi au de